PREMIS DE LA CRÍTICA XVIII

La plataforma Recomana.cat organitza per segon any consecutiu la gala dels Premis de la Crítica

Martina Alcobendas (Barcelona) – . Hi ha molts mites sobre la crítica. Cèlebre és l’opinió que el guionista i actor John Osborne (Look back in anger) va donar quan li van demanar què en pensava: “Preguntar-li a un escritor el que sent pels crítics és com preguntar-li a un fanal què sent pels gossos”.

Actes com el que la plataforma Recomana.cat va organitzar el dia 21 de març serveixen per desmentir mites com aquest. Els Premis de la Crítica no tan sols reconeixen les millors produccions d’arts escèniques de factura nacional després d’un acurat procés de selecció i diverses jornades de debat. Són, a més, una eina poderosíssima de reivindicació  de la cultura  i una tribuna per escoltar les veus dels creadors. Una cita on crítics i artistes donen la cara i rendeixen comptes davant de qui té l’última paraula: el públic.

premis c

L’escenari dels Premis, pocs minuts abans de l’inici de la gala. Fotografia: Balla Barcelona.

La nit va deixar intervencions memorables. Clara Segura, guanyadora del premi a Millor actriu principal, i Mar Ulldemolins, millor actriu de repartiment, van voler mostrar el seu recolzament a les dones treballadores que lluiten arreu del món per tirar la seva família endavant. El director Julio Manrique va recordar la història de superació que entranya la premiada El curiós incident del gos a mitja nit. El seu protagonista, en paraules de Manrique, és “un adolescent autista de 15 anys: una persona extraordinàriament intel·ligent i extraordinàriament complicada que s’enfronta als seus problemes per descobrir la veritat”.

Alguns dels ballarins premiats en les categories de dansa, fos directament o en nom dels seus representants, també van voler expressar el seu agraïment a la crítica i al públic.

 “Con este premio, la suma de estereotipos que arrastra el flamenco han sido superados”

– Responsable del Tablao Cordobés, que va recollir el premi en nom de Farruquito (millor ballarí).

“Esperamos que este premio nos permita venir más por Cataluña”

– Membres de Thomas Noone Dance, guanyadors al guardó de millor espectacle per Medea.

La ballarina Lorena Nogal va dedicar el seu guardó al director de La Veronal, Marcos Morau. Tot i que la companyia no va endur-se el premi a millor espectacle, la crítica va concedir el premi de millor ballarina a Nogal per la seva versatilitat a Vorònia.

 “Un día mis rarezas se convirtieron en extraordinarias virtudes gracias a

Lorena Nogal, en el discurs que la seva representant va llegir a l’entrega de premis.

L’edició d’enguany, que ha tingut lloc a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm el dia 21 de març, ha inclòs per primera vegada les arts de carrer i ha ampliat les categories de dansa. Els periodistes Toni Puntí i Anna Sánchez van ser els conductors de la gala.

12794991_489482801259945_8078507010366508100_o.jpg

Toni Puntí i Anna Sánchez a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm. Fotografia: Recomana.cat

A més dels Premis de la Crítica, també s’hi va anunciar la guanyadora del Memorial Anna Lizarán, guardó creat per l’Ajuntament d’Esparraguera. La premiada és la jove promesa de l’escena catalana Georgina Latre, que recollirà el premi a Esparraguera, municipi natal de la difunta Lizarán. A l’inici de la gala també va recordar-se la figura de l’actor i presentador Carles Flavià. La notícia de la seva mort es va conèixer el dia anterior a la celebració de la gala.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s